LinkedIn campagne voor leadgeneratie

Veel bedrijven zijn al actief op LinkedIn. Dat wil zeggen dat ze een pagina hebben en daar af en toe updates op plaatsen. Maar er is een verschil tussen LinkedIn gebruiken en LinkedIn goed gebruiken. Via het populairste zakelijke platform is het onder andere mogelijk om leads te genereren.

Een voorwaarde is dat je de juiste strategie volgt. Wij helpen je graag op weg. 

Liever deze informatie eerst op de mail?


Zo werkt LinkedIn leadgeneratie in 4 simpele stappen

1. Tell & search

In een kick-off meeting vertel je ons jouw ideale doelgroep. Onze data scrapers gaan opzoek naar de beste prospects op LinkedIn

2. Drip & drop

Samen maken we een reeks van LinkedIn chat berichten die we geautomatiseerd en toch persoonlijk naar jouw prospects sturen via connecties op LinkedIn.

3. Grab a coffee.

Zodra mensen reageren gaat het team van LeadBlocks via de LinkedIn chat in gesprek met jouw prospects. We maken ze zo warm mogelijk.

4. Time to chat!

Zodra jouw prospect interesse heeft of een inhoudelijke vraag, zetten wij deze voor jou klaar in onze tool, zodat jij de lead kan oppakken.

Leadblocks Sfeerfotos 10

De eerste stap: Optimaliseer je LinkedIn-profiel  

LinkedIn is een professioneel platform. Het is dan ook erg belangrijk om je profiel een zo professioneel mogelijke uitstraling te geven. Zorg er dan ook voor dat je LinkedIn-profiel er 

  • Een verzorgde en uitnodigende foto
  • Een rustige achtergrond foto van je organisatie met hoge resolutie
  • Een robuuste, praktische en inzichtelijke omschrijving
  • Het goed benadrukken van je vaardigheden, expertise en prestaties

De informatie is SEO-vriendelijk, oftewel je wordt gevonden

Inzicht in de doelgroep: Wie is die ideale lead?

Je kunt pas aan de slag met je strategie wanneer je weet wie de ideale klant is. Op het eerste gezicht lijkt dit een flinke klus, in werkelijkheid valt dit reuze mee. Met behulp van data scraping wordt de ideale doelgroep inzichtelijk gemaakt. Gebruikers die voldoen aan de specifieke kenmerken en criteria worden vervolgens geïdentificeerd. Criteria waarop kan worden gefilterd zijn onder meer de functietitel, branche, locatie, interesses en de grootte van het bedrijf waar ze werken.

Leadblocks Sfeerfotos 2 1 scaled

Connectieverzoeken naar de ideale doelgroep

Nadat de doelgroep inzichtelijk is gemaakt, is het tijd voor het eerste contact met de potentiële lead. Middels geautomatiseerde connectieverzoeken worden naar de geselecteerde mensen verzoeken verstuurd. Het doel van het versturen van de connectieverzoeken is duidelijk. Het zijn de eerste bouwstenen van een netwerk met relevante contacten die passen bij jouw op maat gemaakte klantprofiel.

Leadblocks Sfeerfotos 10

Geautomatiseerde berichten naar de connecties

Wanneer het connectieverzoek is geaccepteerd is het zaak om contact op te nemen met de potentiële lead. Dit zijn geautomatiseerde berichten, met een persoonlijke noot die past bij jouw bedrijf. Deze berichten sluiten naadloos aan op de interesses, behoeften en achtergrond van de ontvanger. De eerste stap naar het converteren wordt gezet. 

Niet gereageerd? Automatische follow-ups

Reageert de connectie niet direct op het eerste bericht? Geen man overboord. In plaats van het bijltje erbij neer te gooien, wordt er automatisch een follow-up bericht verstuurd. Daarbij wordt er voor strategische tijdstippen gekozen, zodat de kans wordt vergroot dat er nu wél wordt gereageerd. 

Persoonlijk opvolgen van leads?

Reageert de connectie op het eerste bericht of de follow-up? Dan is het tijd om de geautomatiseerde teksten te vervangen door persoonlijke berichten. Zij worden dan persoonlijk benaderd, waar de voorzet wordt gedaan om een eventuele samenwerking te overwegen. Het is de laatste stap voordat jouw sales team aan de slag kan met het verder oppakken van de lead. 

Tijd om het salesteam aan de slag te zetten 

De leads die interesse hebben getoond in de oplossingen die je mogelijk te bieden hebt worden vervolgens verzameld in een online document, zodat jouw salesteam deze personen kan opvolgen. Ook de koude leads, die wel een connectieverzoek hebben geaccepteerd, maar niet hebben gereageerd op het bericht, worden hierin verzameld. Zij kunnen vervolgens nog een keer gebeld worden om mogelijk tóch nog in zee te gaan met jouw bedrijf. Het verder oppakken van het contact met de leads is dan ook de sleutel naar succes.

Leadblocks Sfeerfotos 5 3 scaled

Aan de slag met een LinkedIn campagne voor leadgeneratie? 

Ben je enthousiast geworden? Dan is het hoog tijd om aan de slag te gaan! Wij helpen je daar graag bij. Bij LeadBlocks zetten we in op kwalitatieve leadgen campagnes om leads te genereren die in potentie geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. 

We helpen je om overzichtelijk toegang te krijgen tot leads van hoge kwaliteit die kunnen leiden tot betalende klanten, gewoon in één overzicht. Plan dan ook een vrijblijvend demogesprek in met Lore of Laura om de mogelijkheden voor een LinkedIn campagne voor leadgeneratie te bespreken.