Lead opvolging
Als bedrijfsnaam hebben wij niet voor niks voor LeadBlocks gekozen. We zijn altijd op zoek naar warme leads. Maar daar blijft het natuurlijk niet bij. Vergelijk het met een cadeau. Je bent hartstikke blij als je het cadeau (de lead) hebt gekregen, je wilt het dolgraag uitpakken en ermee aan de slag gaan.
Lead opvolging is minstens zo belangrijk als leadgeneratie. Zonder opvolging via koelen de leads snel af. En heeft je campagne die ooit zo succesvol begon, inmiddels weinig resultaat gehad.
Liever deze informatie eerst op de mail?
Hoe pak je lead opvolging goed aan?
Een van de belangrijkste aspecten binnen leadgeneratie en de opvolging van leads is het structureel opvolgen. Je begint vol enthousiasme met het bellen en mailen van leads. Maar na een uur of twee vraag je je af wat de status van de leads ook alweer was. Het is belangrijker dan ooit dat je weet waar je leads zich in je salesfunnel bevinden. Als je dit uit het oog verliest, verspil je niet alleen tijd, maar ook geld.
Door met een partij samen te werken die leadgeneratie door de aderen heeft stromen, ben je verzekerd van een gestructureerde opvolging en heb je de grootste valkuil meteen getackeld. LeadBlocks neemt de rompslomp van de sales administratie van je over, met behulp van LinkedIn! Wat betekent dit voor jou?
- De juiste leads worden gevonden
- De leads worden op het juiste moment benaderd
- De leads worden met de juiste toon benaderd
- De juiste gegevens worden verzameld van deze leads
- De leads worden opgevolgd totdat ze klaar zijn voor jouw salesteam
Het opvolgen van de leads, door middel van te chatten of na te bellen, is in goede handen, waardoor jij volop tijd hebt om je te concentreren op de dagelijkse gang van zaken in je onderneming.
Belangrijke tip in leadopvolging: wacht niet te lang
Voor een succesvolle opvolging van je leads is het zaak om niet te lang te wachten. Wat is niet te lang? Dat is niet in beton gegoten en verschilt per persoon, maar het liefst gaan we meteen aan de slag. De maatschappij wordt namelijk steeds sneller. Daarom is het vaak goed om je leads binnen een uur op te volgen.
Geen zorgen. We nemen zowel de leadgeneratie als de lead opvolging voor onze rekening. Dus als jouw leads een snelle opvolging nodig hebben, zorgen we daarvoor met behulp van een chatbericht of, wanneer nodig, een telefoontje. Dankzij geautomatiseerde processen in LinkedIn, die overigens gepersonaliseerd worden, kunnen we snel reageren en toch die authentieke interactie behouden. Hoe dat zit? Lees er hier meer over.
Bellen is niet leuk en niet efficiënt
Een belletje is zo gedaan. Zeker, dat is waar, maar bij sales mensen ligt dat anders. Ze zijn lui en zullen alles bedenken om niet zelf de telefoon te hoeven pakken om een koude of lauwe lead op te bellen. Dit zijn ook niet de leukste klussen. Je gaat liever in gesprek met een warme lead dan met iemand die eigenlijk niet op je zit te wachten.
Managers in de sales proberen deze taak zelfs weg te halen om hun mensen langer aan boord te houden, zeker in de huidige markt. Daar komt bij dat een manager liever heeft dat teamleden bij de klant aan tafel zitten, in plaats van dat ze leads afhandelen. Daarom wordt het vaak uit handen gegeven. Argumenten die je daarbij hoort zijn:
- Geen tijd om te bellen
- Ander werk gaat voor
- Bellen is niet efficiënt
Passende gesprekken zijn de sleutel tot succes
Wij houden niet zo van iets in beton gieten. Niet dat we iets tegen beton hebben, maar steeds hetzelfde patroon gaat vervelen. Dat komt bij lead opvolging goed van pas. Het succes valt of staat namelijk bij de manier waarop je jouw leads benadert. Dit moet bij jouw bedrijf passen én bij je leads. Zelf zit je waarschijnlijk ook niet te wachten op gestandaardiseerde berichten waar het er dik op ligt dat er geen écht persoon achter zit.
Samen maken we een strategie voor het benaderen van je leads, om te zorgen voor een tone of voice die hen doet overtuigen van jouw aanbod. Zo halen we het maximale uit de leadgeneratie en lead opvolging.
Meer weten over lead opvolging voor jouw onderneming?
Lead opvolging is de belangrijke vervolgstap op leadgeneratie. Iets wat je niet onder stoelen of banken moet steken, want het bepaalt in grote mate of een lead daadwerkelijk omgezet wordt naar een klant. Zonder opvolging heeft het genereren van meer leads simpelweg veel minder zin.
Door je leads op een persoonlijke en toch geautomatiseerde manier te benaderen, komen ze dichter bij een verdere opvolging door jouw sales team. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden van lead opvolging voor jouw onderneming. Plan dan ook een vrijblijvend demogesprek in met Lore of Laura.