Dataset van je prospects

Een sales agent is veel tijd kwijt met het vinden van bedrijven en mensen die interessant zijn om op te volgen. De meesten worden koud gebeld, met als doel een afspraak in te plannen. Een sales agent is minimaal 30% van de tijd kwijt aan prospects. Hoe lekker zou het zijn om deze data direct in je CRM te hebben? Heel lekker! Dat gaan wij voor je regelen.

Je levert ons de doelgroepsegmentatie en je vertelt op welke persona je je focust. In twee weken tijd zetten we een dataset voor je in elkaar. Je krijgt een ready-to-import file voor je CRM en kunt meteen aan de slag. Je sales team houdt 30% van de tijd over zich écht op prospects te storten.

Liever deze informatie eerst op de mail?


team leadblocks legt uit wat een dataset van je doelgroep is

Wat is een dataset van je prospects/doelgroep nu eigenlijk?

Een dataset is niks meer en niks minder dan een compleet overzicht vol informatie over je prospects. En dit kun je zien in de breedste zin van het woord. We gaan op zoek naar wie je potentiële klant is. Dit pakken we groots aan. We zoeken uit:

  • Wat de contactgegevens zijn.
  • De huidige info.
  • Waar iemand werkt.
  • Wat is de senioriteit?
  • Wat is de functie?
  • Welke mailadressen kunnen we vinden?
  • Welke telefoonnummers zijn er beschikbaar?

Door middel van ChatGPT kunnen we ook aanvullende data over het bedrijf vinden, bijvoorbeeld welke concurrenten er zijn en wat het mission statement is. Deze info gebruik je bij je outreach.

Dit heeft uiteraard een doel: de kans op succes wordt namelijk een stuk groter als je weet hoe je jouw prospects moet benaderen en hoe je hen kunt verleiden tot een aankoop. The value of information is in dit geval zeer belangrijk.

Datasets van je prospects: Zo pakken we het aan

We houden van potentieel, maar als het om klanten gaat, willen we ze het liefst ontdoen van deze term. Om van jouw prospects dan ook ‘echte’ klanten te maken, trekken we alles uit de kast. Zo gebruiken we data scraping om de benodigde gegevens te vinden. We filteren de interessante info er voor je uit, zodat we precies weten wie jouw prospects zijn en waar hun interesses liggen.

Verder zijn personalisatie en segmentatie zeer belangrijk. In de benadering naar prospects toe, gaat het erom – zeker in de laatste fase – om ze persoonlijk te benaderen. Daar hebben je verkopers veel informatie voor nodig. Het is allemaal zeer logisch: hoe meer een verkoper weet over een prospect, hoe beter deze benaderd kan worden.

Als je al deze info hebt, kun je subgroepen in je doelgroep maken. Niet alleen kan je ze op deze manier gerichter en verfijnder targetten, je kan ze ook op de juiste manier onderverdelen in je team en prioriteit geven aan degene waarbij je de grootste kans op succes hebt.

team leadblocks presenteert de aanpak van datasets van je prospects

Meer weten over de dataset van je prospects?

Ben je enthousiast geworden? We kunnen het ons goed voorstellen. Een goede dataset van je prospects is essentieel om ze uiteindelijk laten promoveren tot klant. In onze ogen is het zelfs onmisbaar om leadgeneratie campagnes of welke vorm van outreach dan ook écht goed aan te pakken. 

We vertellen je dan ook graag meer over de mogelijkheden van een dataset van je prospects. Je kunt geheel vrijblijvend een demogesprek inplannen met Lore of Laura.