Dataset van je concurrenten

Van je concurrenten kun je leren. En – misschien nog wel belangrijker – je mag ook gewoon van hen leren. Een groot voordeel van meekijken in de keuken van de concurrent, is dat je zelf het wiel niet hoeft uit te vinden. Dat geldt ook bij het inzichtelijk maken van de dataset. 

Een hoop kennis en informatie is namelijk al verzameld. Toch heerst er nog één vraag: hoe kun je deze data vinden en op een goede manier gebruiken? Dat doen wij voor je.

Liever deze informatie eerst op de mail?


team leadblocks presenteert aanpak voor het benutten van een dataset van concurrenten

Dataset van concurrenten: Zo pakken we dit aan

Als je in een markt werkt waarin zich veel concurrenten bevinden, kan hun data veel voor je betekenen. Een goede analyse op hun prospects en klanten gaat zich uitbetalen. Want, hoe je het ook wendt of keert, je wilt dat hun klanten de weg naar jou vinden. Dat lukt je niet door precies hetzelfde te doen, maar wel door de data op de juiste wijze te analyseren.

Wij zoeken voor je uit waar de prospects en klanten van je concurrent vandaan komen, waar hun interesses liggen en bovenal: waar ze naar zoeken. En daar blijft het niet bij. Het is namelijk ook mogelijk om je concurrenten onder de loep te nemen. Op welke zoekwoorden scoren zij goed? En wie zijn je concurrenten eigenlijk en waar bevinden ze zich? Allemaal vragen waar wij je een antwoord op geven.

Data: belangrijke aandrijver voor je leadgeneratie campagne

We benadrukken graag de kracht van data voor het effectief identificeren en benaderen van de juiste leads. Bij een effectieve leadgeneratie campagne is het van groot belang om de juiste gegevens te verzamelen en te analyseren, zodat je niet alleen kwantitatieve, maar vooral kwalitatieve leads kunt genereren.

Data stelt je in staat om je doelgroep inzichtelijk te segmenteren. Het vergroot de kans dat je de juiste personen benadert, met de juiste boodschap op het juiste moment. Je kunt de data ook gebruiken voor mailing campagnes of bel campagnes. Je eigen sales team en accountmanagers weten hierdoor dat hun contacten bij de concurrent aan het shoppen zijn.

team leadblocks presenteert data als aandrijver voor leadgeneratie campagne
team leadblocks presenteert het resultaat van het benutten van dataset van concurrent

Dit levert de dataset van je concurrent je op

Heb je nu heel de tijd het gevoel dat je achter je concurrenten aanloopt? Door de dataset van je concurrenten te kennen én goed te gebruiken, draaien we dit om. Samen met jouw data en visie zorgen we ervoor dat je meer leads en klanten krijgt. En het is zeker geen eenmalige verzameling van data van concurrenten. Ook zij zitten niet stil. Daarom is het verstandig om actief bezig te blijven met het verzamelen van data. Zo blijf je steeds in de – pun intended – lead.

Datasets van de concurrent benutten: Wat zijn de voordelen?

De datasets van je concurrent gebruiken is niet slecht. Integendeel zelfs, grote kans dat jouw concurrent namelijk exact hetzelfde doet of heeft gedaan. Waarom de dataset van je concurrenten in onze optiek minstens net zo waardevol kan zijn: 

  • Inzicht in een waardevolle dataset aan klantgedrag, voorkeuren en trends
  • Je kunt trends en voorkeuren van klanten sneller ontdekken
  • Mogelijkheid om de sterke punten van je concurrent te benadrukken
team leadblocks presenteert de voordelen van datasets van de concurrent benutten

Meer weten over dataset van je concurrenten?

De dataset van je concurrenten vertelt je meer dan je waarschijnlijk denkt. Het helpt je om een beter inzicht te krijgen in de prospects die voor hen interessant kunnen zijn. Jullie vissen immers allemaal in dezelfde vijver. Dan kan het echt geen kwaad om het aas van je concurrenten te kennen.

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden van dataset van je concurrenten. Plan dan ook een vrijblijvend demogesprek in met Lore of Laura. Zij vertellen je graag meer over hoe je deze data kunt gebruiken voor je eigen leadgeneratie campagnes.