Concurrentie leadgen campagne

Hoe krijgen je concurrenten het voor elkaar om steeds succesvolle leadgeneratie campagnes uit te voeren? En waarom lukt dat bij jullie minder goed? Je bent lang niet de enige ondernemer die zich deze vraag stelt. Gelukkig hebben wij het antwoord voor je. 

Bij onze leadgeneratie campagnes nemen we niet alleen jouw bedrijf mee, we kijken ook naar wat je concurrenten doen. Het kan namelijk helemaal geen kwaad om af en toe eens bij de buren te spieken. Niet om de hele campagne over te nemen, maar simpelweg om waardevolle inspiratie op te doen. We vertellen je er meer over.

Liever deze informatie eerst op de mail?


Zo werkt concurrentie leadgeneratie in 4 simpele stappen

We leggen je graag uit hoe die concurrentie leadgeneratie campagne er nu eigenlijk uitziet, aan de hand van 4 praktische stappen:

1. Analyse van concurrenten

Voordat we aan de slag gaan met het benaderen van leads, willen we natuurlijk in kaart brengen wie nu eigenlijk concurrenten zijn en wie hun klanten zijn. In LinkedIn onderzoeken we wie connected is met de sales agent van jouw concurrent en kijken we naar besluitvormers of DMU’s. Door gebruik te maken van unieke scraping tools, verzamelen we connecties die mogelijk klanten zijn van de concurrent.

web scraper icon

2. Scraping en valideren van data

We gebruiken scrapingtools om connecties van concurrenten te verzamelen, waarna we de data filteren op relevante bedrijven en contactpersonen. Alleen bedrijven en individuen die voldoen aan jouw ideale klantprofiel worden dan behouden. Om er zeker van te zijn dat we waardevolle contacten verzamelen, zorgen we voor een extra validatiestap zodat irrelevante contacten worden uitgesloten.

outreach strategie icon

3. Outreach Strategie

Met de gevalideerde data stellen we gepersonaliseerde connectieverzoeken en berichten op. Templates worden opgesteld op basis van bewezen formats, waarbij pijnpunten en triggers van de doelgroep worden geïntegreerd. We maken hiervoor gebruik van AI, maar zorgen wel voor de persoonlijke noot. Dit is een van de stappen voor succesvolle LinkedIn leadgeneratie.

4. Follow-up en relatieopbouw

Warm geworden leads worden actief opgevolgd via chat, waarbij consistentie de sleutel is. Als een lead interesse toont, wordt dit opgevolgd met een afspraakvoorstel of een meetinglink. Leads die lauw reageren worden doorgegeven aan een sales team voor verdere nurturing.

team leadblocks presenteert de meerwaarde van LinkedIn concurrentie campagne

LinkedIn concurrentie campagne: Belangrijkste meerwaarde  

Met de bovenstaande vier stappen is de waarde en werkwijze van een concurrentie leadgeneratie campagne helder en direct toepasbaar voor jouw doelgroep. De voordelen ervan zijn dan ook groot:

  • Kruisverbanden: Je krijgt inzicht in waar je concurrent mee bezig is. Als je de analyse regelmatig herhaalt, weet je welke prospects op hun radar zitten.
  • Resultaatgerichtheid: Het proces richt zich op kwalitatieve leads met een hogere kans op conversie, doordat we nauwkeurig scrapen bij concurrenten in de branche.
  • Efficiëntie: Door data te filteren en te valideren, worden tijd en middelen optimaal benut.
  • Langdurige relaties: De nadruk ligt juist op het opbouwen van waardevolle connecties, niet alleen het behalen van korte-termijn resultaten.

Hoe pakken we zo’n concurrentie leadgen campagne aan?

Werk je in een branche waar veel concurrenten aanwezig zijn? En heb je het gevoel dat jouw concurrenten steeds een stapje voor lopen op jou? Dan is het hoog tijd om dit eens om te draaien. 

Een concurrentie leadgen campagne richt zich op een goede analyse van prospects en klanten van concurrenten. Hier kun je een heleboel waardevolle informatie uithalen. En met die informatie ga je jouw leadgeneratie campagne verder optimaliseren. Het resultaat is dat concurrenten met enige jaloezie naar jou kijken en zich op hun beurt afvragen wat jouw Ei van Columbus is.

team leadblocks presenteert aanpak van concurrentie leadgen campagne
team leadblocks presenteert de voordelen van concurrentie leadgen campagne

De voordelen van een concurrentie leadgen campagne

Een van de grote voordelen van een concurrentie leadgen campagne is dat het een extra troefkaart is. De info die we verzamelen, komt namelijk bovenop de berg die we al hebben. Concreet betekent dit dat:

  • De juiste leads worden gevonden, ook via je concurrenten
  • De juiste gegevens worden verzameld, met behulp van je concurrenten
  • De leads worden opgevolgd totdat ze klaar zijn voor een sales pitch
  • Je meer inzicht krijgt in de markttrends en de behoeften van de klant

Dit levert een concurrentie leadgen campagne op 

Het doel van een leadgeneratie campagne is altijd om nieuwe leads te genereren. Daar zetten we dan ook vol op in. Dankzij de uitgebreide data – van jou, maar ook van je concurrenten – weten we alles over de prospects. Dit maakt het in de benadering alleen maar leuker en makkelijker. Je krijgt gegarandeerd meer leads en weet deze leads makkelijker te verleiden tot aankopen. Ze hebben immers in een bepaalde fase hun interesse in een soortgelijk aanbod kenbaar gemaakt.

team leadblocks presenteert het resultaat van concurrentie leadgen campagne

Meer weten over concurrentie leadgen campagnes?

Concurrentie leadgen is een prima aanvulling op leadgeneratie campagnes. Jullie vissen allemaal in dezelfde vijver. Dan kan het geen kwaad om het aas van je concurrenten te kennen. De kans dat er kwalitatieve leads uit de vijver worden gevist, neemt daardoor aanzienlijk toe. Door te weten welke strategieën en boodschappen je concurrenten inzetten, kun je je eigen campagnes verder verfijnen en optimaliseren. En om het toch bij vissen te houden, jouw kennis en/of successen worden vast ook opgevist door een andere ondernemer.  

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden van concurrentie leadgen campagnes. Plan dan ook een vrijblijvend demogesprek in met Lore of Laura. Zij vertellen je graag meer over de mogelijkheden, voordelen en toepassingen.