LinkedIn leadgeneratie in cijfers: Dit is wat je kunt verwachten

Liever deze informatie eerst op de mail?


Potentiële klanten bereiken: Leadgeneratie

Tegenwoordig hebben klanten een overvloed aan informatie binnen handbereik. Denk aan blogs, reviewsites, social media en nog veel meer. Dankzij deze informatie weten de meeste klanten wat ze willen, van wie ze het willen en wat ze ervoor willen betalen voordat ze een aankoop doen. Het laten groeien van je bedrijf betekent het bereiken van potentiële klanten voordat zij hun keuze hebben gemaakt. De sleutel om hen te bereiken? Leadgeneratie, ook wel lead gen genoemd.

Volgens het Sixth State of Marketing-rapport van Salesforce zijn:

32% van de marketeers verantwoordelijk voor leadgeneratie en

65% draagt bij aan leadgeneratie

De marketingleads, de effectiviteit van de sales en de klantacquisitiekosten zijn de belangrijkste meetpunten voor het succes van leadgeneratie.

In deze businesscase benoemen we hoe B2B-leadgeneratie via LinkedIn werkt en hoe de juiste strategie je kan helpen je bedrijf te laten groeien. Om de resultaten tastbaarder voor je te maken, hebben we een van onze best presterende campagnes uitgelicht, zodat je het zelf kunt zien!

De kracht van LinkedIn

LinkedIn is een van de meest waardevolle platforms voor B2B-leadgeneratie. Het is hét platform om werkende professionals op alle zakelijke niveaus te vinden en mee in contact te komen. Maar om de juiste mensen te bereiken, is het belangrijk om te weten wie je doelgroep eigenlijk is.

De beste B2B-leadgeneratie campagnes zijn die waarbij je prospects vindt die 100% passen binnen de ideale doelgroep die je hebt vastgesteld. Deze prospects kun je vinden in LinkedIn-groepen die relevant zijn voor jouw niche. Denk onder meer aan verkoopgroepen en investeringsgroepen.

Leadblocks Sfeerfotos 5 3 scaled
Leadblocks Sfeerfotos 13 scaled e1654259674728

Scrapers zijn je beste vriend 

Het draaien van een succesvolle B2B-leadgeneratiecampagne via LinkedIn vereist veel data. Middels datascraping is het mogelijk om grote hoeveelheden informatie te verzamelen over mensen die voldoen aan de ideale doelgroep. 

Er zijn twee soorten data die je kunt gebruiken voor scraping: bedrijfsgegevens en contactgegevens.

  • Bedrijfsgegevens zijn de gegevens over de kenmerken en gedragingen van een bedrijf, zoals interne klantrelaties, firmografische gegevens, technografische gegevens en intentiegegevens. Je kunt deze informatie via LinkedIn verzamelen of verkrijgen van externe databronnen.

  • Contactgegevens omvatten alle gegevens die betrekking hebben op je klant als individu. Denk aan adres, e-mail en mobiele gegevens. Dit type data komt meestal van LinkedIn en is AVG-proof. Zodra je alle gegevens hebt van mensen in een specifieke LinkedIn-groep, voeg je metadata toe, zoals bedrijfsinformatie en andere extra ‘vereisten’ waaraan je doelgroep moet voldoen. Hiermee filter je de ‘ongekwalificeerde’ mensen binnen deze groep eruit.

Zo werkt LinkedIn leadgeneratie in 4 simpele stappen

1. Tell & search

In een kick-off meeting vertel je ons jouw ideale doelgroep. Onze data scrapers gaan opzoek naar de beste prospects op LinkedIn

2. Drip & drop

Samen maken we een reeks van LinkedIn chat berichten die we geautomatiseerd en toch persoonlijk naar jouw prospects sturen via connecties op LinkedIn.

3. Grab a coffee.

Zodra mensen reageren gaat het team van LeadBlocks via de LinkedIn chat in gesprek met jouw prospects. We maken ze zo warm mogelijk.

4. Time to chat!

Zodra jouw prospect interesse heeft of een inhoudelijke vraag, zetten wij deze voor jou klaar in onze tool, zodat jij de lead kan oppakken.

De algemene ROI van Leadgeneratie?

Als ondernemer, manager of in welke functie dan ook waarbij je verantwoordelijk bent voor succes, is de ROI van elke campagne of elk project een van de belangrijkste, zo niet dé belangrijkste factor.

Om je te laten zien wat leadgeneratie via LinkedIn voor jou kan betekenen, delen we onze campagneresultaten van een van onze klanten. Transparant, zodat je weet wat we samen kunnen bereiken.

De algemene ROI van Leadgeneratie

LinkedIn leadgeneratie door LeadBlocks?

Zelfs met een beperkt budget is B2B-leadgeneratie via LinkedIn een effectieve methode om hoogwaardige, warme leads te verkrijgen. Het kan je helpen je verkooptraject op te schalen en je verkoopdoelen te overtreffen. Het enige waar jij je op hoeft te focussen, zijn de verkoopgesprekken. Alles daarvoor? Dat regelen wij! Wij leveren gewoon warme leads waarmee jouw salesteam de deal kan sluiten.

Benieuwd hoe leadgeneratie jou kan helpen meer leads te krijgen? Stuur ons dan een bericht op LinkedIn, mail ons op team@leadblocks.nl of boek direct een demogesprek met Laura of Lore via onze website.