Drip campagne

Een kraan die blijft druppelen kan behoorlijk in je irritatiezone komen. Maar beeld je even in dat je aan het zwembad ligt, omringd door palmbomen en dat de stroom druppels je doorlopend van een overheerlijk drankje voorziet. Dat ziet er al heel anders uit.

Een goede drip campagne zit in de tweede categorie. En om het nog mooier te maken, dragen ze ook nog eens bij aan leadgeneratie en een verhoogd conversieratio.

Liever deze informatie eerst op de mail?


Leadblocks Sfeerfotos 8 scaled

Wat is een drip campagne? 

De druppende kraan is niet voor niks gekozen. Tijdens een drip campagne verstuur je namelijk druppelsgewijs informatie naar je prospects. Deze berichten zijn vaak geautomatiseerd en worden verzonden via een schema dat vooraf is ingesteld en is afgestemd op een eerdere actie van een van je prospects. Een drip campagne zorgt er dan ook voor dat je prospects uiteindelijk klanten worden. Dit noemen we ook wel nurturing. 

Wat doen wij op het gebied van drip campagne?

Samen met jou maken we een gepersonaliseerde drip campagne die leads activeert. Deze campagne droppen we vervolgens automatisch via jouw LinkedIn profiel. Je hoeft dus zelf nauwelijks iets te doen, terwijl de leads toenemen.

Omdat de berichten gebaseerd zijn op acties, ontvangen je prospects relevante informatie, precies op het moment dat ze het nodig hebben. Doordat informatie druppelsgewijs binnenkomt, worden jouw nieuwe leads meerdere keren blootgesteld aan een stukje van jouw informatie. Deze herhaaldelijke blootstelling zorgt voor meer connectie en bekendheid bij je prospects en dus meer kans op een uiteindelijke samenwerking. En daar worden jij en wij blij van.

Waarom LinkedIn automation in onze multichannel approach zit

Soorten drip campagnes 

Er zijn verschillende soorten drip campagnes. We lichten er zes toe: 

Informatieve drips

Deze drips laten nieuwe inschrijvers onder meer zien wat je USP’s zijn. Klanten na aankopen op de hoogte houden, valt hier ook onder.

Leerzame drips

Op deze manier laat je je lezer een kort trainingsprogramma volgen. Je leert hem of haar bijvoorbeeld hoe je een product het best kunt gebruiken. De kans dat iemand nogmaals een aankoop doet, wordt hierdoor groter.

Top of mind-drips

Met deze drips blijf je ‘in the picture’ bij je potentiële klanten. Als mensen je vergeten, is de kans groter dat ze bij een concurrent gaan kijken. En dat wil je niet. Social media berichten zijn een vorm van deze drips. 

Win back-drips

Deze drips stuur je naar gebruikers die al een tijd geen activiteit meer hadden met jouw bedrijf. Met zulk soort e-mails zorg je ervoor dat de interesse in jouw bedrijf weer terugkomt.

Promotionele drips

Met kortingscodes en speciale kortingen laat je gebruikers overgaan tot aankopen.

Connectie drips:

Dit soort campagnes worden veel gebruikt bij LinkedIn leadgeneratie. Dit is vaak het eerste persoonlijke contact dat prospects met jou hebben. Vanuit daar ga je ze door je sales funnel leiden. 

Zo werkt LinkedIn leadgeneratie in 4 simpele stappen

1. Tell & search

In een kick-off meeting vertel je ons jouw ideale doelgroep. Onze data scrapers gaan opzoek naar de beste prospects op LinkedIn

2. Drip & drop

Samen maken we een reeks van LinkedIn chat berichten die we geautomatiseerd en toch persoonlijk naar jouw prospects sturen via connecties op LinkedIn.

3. Grab a coffee.

Zodra mensen reageren gaat het team van LeadBlocks via de LinkedIn chat in gesprek met jouw prospects. We maken ze zo warm mogelijk.

4. Time to chat!

Zodra jouw prospect interesse heeft of een inhoudelijke vraag, zetten wij deze voor jou klaar in onze tool, zodat jij de lead kan oppakken.

Waarom is een drip campagne zo belangrijk?

Drip campagnes dragen bij aan de connectie die je kunt maken met je ideale publiek. Omdat dit druppelsgewijs gebeurt, gaat het op een slimme en subtiele manier. Dus in plaats van het bombarderen van je prospects met allerlei informatie, wordt er bij drip campagnes dezelfde informatie verzonden, alleen dan in verschillende plukjes. Prospects worden niet overspoeld met een enorme berg info – en met de bijbehorende irritatie – en jij krijgt meer kansen om prospects te transformeren tot klanten.

Daarnaast zorgen drip campagnes ook voor tijdsbesparing. Stel je voor dat je al die verschillende berichten zelf naar ieder individueel prospect zou moeten sturen. Dat zou eeuwig duren. Nu gebeurt het automatisch. Ideaal toch? 

Leadblocks Sfeerfotos 10

Meer weten over drip campagnes voor LinkedIn leadgeneratie? 

Drip campagnes spelen een belangrijke rol in iedere leadgeneratie strategie. Ze zorgen ervoor dat de connectie die je met je publiek maakt gebaseerd is op wederzijds interesse en vertrouwen in plaats van ze te overspoelen met berichten die als spam kunnen overkomen. 

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden om drip campagnes strategisch in te zetten op LinkedIn. Plan dan ook een vrijblijvend demogesprek in met Lore of Laura.