Genereer meer leads in 2024: Waarom het outsourcen van Sales en B2B leadgeneratie werkt.

 

februari 29, 2024

Leadgeneratie is dé manier om je B2B business uit te breiden. Toch is het B2B leadgeneratie landschap flink veranderd in de afgelopen jaren. Hoe we vroeger vaak bulk leads inkochten en deze koud belden, is B2B leadgeneratie veel technischer en tegelijkertijd persoonlijker geworden. Zelfs in B2B ondernemingen is de persoonlijke relatie belangrijker geworden dan ooit. 

Dit heeft ervoor gezorgd dat er meer tijd gaat zitten in het leadgeneratie proces. Niet alleen om de persoonlijke relatie op te bouwen, maar ook om uit te zoeken wat de beste manier is om leads te genereren. De komst van technologie heeft het proces efficiënter gemaakt, maar ook ingewikkelder. Data scrapers, analytics en automation tools zijn dagelijkse dingen waar een lead generator mee bezig is. En precies om deze reden zien we een groei in het aantal leadgeneratie bedrijven. 

In deze blog nemen we alle voordelen van het werken met een leadgeneratie bedrijf met je door, zodat jij voor jezelf kunt bepalen: outsourcen, of niet?

In 2025 zal 80% van de sales online plaatsvinden.

Hoe werken leadgeneratie bedrijven?

Doorgaans hanteren B2B leadgeneratie bedrijven twee manieren van leads genereren: inbound en outbound. Inbound leadgeneratie is meer marketing gericht; content delen, SEO blogs en betaalde advertenties. Outbound omvat de outreach en online verkoop via e-mails, telefoontjes en LinkedIn. B2B leadgeneratie specialisten kunnen al deze tactieken veel efficiënter en effectiever implementeren dan een intern sales team.

Via LinkedIn zijn er drie mogelijkheden om meer B2B leads te genereren:

  • Content delen;
  • Advertenties;
  • Outreach (connectieverzoeken of InMails).

Een van de beste tactieken voor het genereren van B2B leads is via LinkedIn. En eigenlijk is dat vrij logisch. LinkedIn is het grootste professionele netwerkplatform dat er bestaat. Als je ideale doelgroep ergens zou zijn, is het daar. Leadgeneratie bureaus gespecialiseerd in B2B LinkedIn maken gebruik van geavanceerde data technieken die niet alleen leads genereren die het dichtst bij jouw ideale klantprofiel liggen, maar ook resulteren in een hogere ROI.

Let wel op wanneer je zelf aan de slag gaat met LinkedIn leadgeneratie. Vier jaar geleden, op het moment dat mensen zich realiseerden dat LinkedIn het beste platform is voor B2B leadgeneratie, werd het platform overstroomd met mensen die een kans zagen hun business uit te breiden. Veel van hen gingen random berichten uitsturen en daarom kwamen veel berichten die ze stuurden over als spam. Daarom heeft LinkedIn nieuwe regels en voorschriften opgesteld om de kwaliteit van het platform te waarborgen.

Spray en pray werkt niet meer. Het platform richt zich op kwaliteit. En doordat gespecialiseerde B2B leadgeneratie bureaus zijn meegegroeid vanaf het begin met het platform, weten zij precies de juiste tactiek toe te passen voor een succesvolle B2B leadgeneratie strategie. 

Gestructureerde opvolging

We hebben het allemaal weleens meegemaakt: je krijgt een heleboel leads, je gaat ze benaderen via telefoon of e-mail en vroeg of laat besef je dat je geen overzicht hebt van de status van die leads. Een van de belangrijkste dingen binnen leadgeneratie is het overzicht houden en opvolgen van al je leads en waar ze zich in de salesfunnel bevinden. Als je dit uit het oog verliest, betekent dit een verspilling van tijd en geld en een lage ROI.

De grootste valkuil binnen leadgeneratie is een gestructureerde opvolging. Werken met een leadgeneratie bureau neemt de rompslomp van de sales administratie weg. Je hoeft je geen zorgen te maken over het vinden van de juiste leads, het verzamelen van de juiste gegevens of het opvolgen van die leads totdat ze klaar zijn voor een sales pitch. Hierdoor bespaar je tijd om je te concentreren op andere zaken in je onderneming. 

 

49% van de sales cycle van nieuwe B2B klanten duurt 1 tot 6 maanden; 46% duurt 7 tot 12 maanden.

Focus op je expertise

Als je wilt beginnen met leadgeneratie, begin je waarschijnlijk met het uitzoeken hoe je leads kunt genereren. En dan zul je er achter komen dat er veel verschillende manieren zijn om ze te genereren. En vele soorten platforms, content, data scrapers enzovoort. Er gaat een boel aan vooraf!

In de begindagen van B2B leadgeneratie had één sales persoon de leiding over alles: cold calls, vergaderingen, quota’s versturen en deals sluiten. Tegenwoordig hebben we SDR teams en besteden we de vroege stadia van de sales funnel uit.

De afgelopen jaren is leadgeneratie uitgegroeid tot een data bewuste maar creatieve onderneming met veel verschillende manieren om een business doel te bereiken. Het kan maanden, zo niet jaren duren om deze technieken te leren kennen en deze op je eigen bedrijf toe te passen.

Tijd is geld!

Waarom al je kostbare tijd investeren in het leren welke content werkt bij welke doelgroep, als je ook gewoon kunt doen waar je goed in bent? Dat zijn waarschijnlijk sales meetings met potentiële klanten.

Wij leveren al je leads al opgewarmd bij je af. Het kan haast niet makkelijker!

Technische kennis

Data scraping is een van de belangrijkste onderdelen van het genereren van leads. Data scraping, in de meest algemene vorm, verwijst naar een techniek waarbij een computerprogramma gegevens haalt uit de output die door een ander programma is gegenereerd. Scrapen komt vaak tot uiting in web scrapen, het proces waarbij een applicatie wordt gebruikt om waardevolle informatie uit een website te halen.

De meest effectieve manier van leadgeneratie maakt gebruik van gegevens van bijvoorbeeld LinkedIn. Door datascrapers te gebruiken bij het genereren van leads, definieer en target je je ideale doelgroep zo nauwkeurig mogelijk, wat de grootste waarde toevoegt aan de resultaten van jouw leadgeneratie. En helaas is dat niet gemakkelijk.

Tijd besparen

Het uitbesteden van B2B leadgeneratie bespaart veel tijd. We hebben het al eerder gezegd: het genereren van leads omvat veel verschillende taken, zoals het verzamelen van gegevens, sales administratie en regelmatige follow-up. Dit zijn allemaal dagelijkse taken die uiteindelijk te tijdrovend kunnen zijn. Vooral omdat de meest succesvolle bedrijven zich kunnen focussen op groei, en niet op operationele taken.

Verhoog je sales cijfers

Handmatig leads genereren helpt je niet bij het opschalen van je bedrijf. Leadgeneratie bureaus hebben verschillende tools beschikbaar om je leadgeneratie proces op te schalen, zonder teniet te doen aan de persoonlijke benadering van de aanpak. Sterker nog, hoe persoonlijker, hoe beter! Een van onze beste campagnes is het versturen van verjaardagsberichten. En dit gaat uiteraard niet handmatig, maar door middel van een goede data scraper naar honderden potentiële leads. 

 

LEADBLOCKS is het enige full-service leadgeneratie bedrijf dat jouw job daadwerkelijk makkelijker maakt door via innovatieve tooling & een dedicated multi-language team de beste leads te leveren.

Conclusie

Het inhuren van een leadgeneratie bureau kan op de lange termijn voordeliger uitpakken dan gedacht. Leadgeneratie bureau´s leveren niet alleen hoog gekwalificeerde leads en volume aan je sales traject, je krijgt daardoor ook meer tijd om je inspanningen op andere aspecten van je bedrijf te richten.


B2B leadgeneratie heeft zich de afgelopen jaren zodanig ontwikkeld dat technische expertise een must is. De sleutel tot de best gekwalificeerde leads die bij een klantprofiel passen, ligt in perfect verzamelde gegevens..

Ons beste advies als het gaat om het vinden van het juiste leadgeneratie bureau is: probeer een partner te vinden die zich richt op duurzaam resultaat. Er zijn genoeg bedrijven op de markt voor B2B leadgeneratie die goedkope en snelle resultaten kunnen bieden. Meestal voegen deze methoden echter niets toe aan de waarden van jouw eigen organisatie en sluiten ze niet aan bij de verschuiving in het B2B landschap waarin persoonlijke communicatie en verbinding steeds belangrijker worden.

Probeer een verlengstuk van je eigen bedrijfscultuur te vinden in het bureau waarmee je gaat samenwerken. Wat is belangrijk binnen je eigen organisatie? Probeer potentiële partners door dezelfde bril te bekijken.

Benieuwd of leadgeneratie iets voor jou is? Plan een call met ons en laten we samen ontdekken wat we voor jou kunnen betekenen! 

Lees de blog in het Engels