Spill the tea: zo krijg jij de beste Leads met een leadgeneratie tool.

 

april 28, 2023

LinkedIn is een social media platform met meer dan 875 miljard gebruikers. Niet alleen wordt het gebruikt voor het connecten met mensen uit je netwerk en daarbuiten, het is ook een belangrijk medium van B2B leadgeneratie geworden door het hoge conversie getal (3x) dan ieder ander social media platform. Daarnaast heeft het publiek dat gebruik maakt van LinkedIn twee keer zoveel koopkracht dan op andere platformen. Hierom is het een uitstekende plek om leads voor je business te genereren en je netwerk op te bouwen.  

In dit artikel zullen we het proces van leadgeneratie via LinkedIn verkennen en hoe het gebruik van een leadgeneratietool de effectiviteit van deze strategie kan verbeteren. We zullen ingaan op de belangrijkste kenmerken van een leadgeneratietool en je daarnaast meenemen in onze processen en best practices voor het gebruik van een leadgeneratietool in combinatie met LinkedIn.

 

Of je nu een kleine ondernemer, een sales professional of een marketeer bent, het begrijpen van hoe je leads kunt genereren via LinkedIn en het gebruik van een leadgeneratietool kan een game-changer zijn voor je bedrijf. Dus laten we ons verdiepen in de wereld van LinkedIn leadgeneratie en hoe je het kunt gaan benutten om je organisatie te laten groeien.



LinkedIn Lead Generation Automation Tools

LinkedIn Lead Generation automatiseringstools zijn softwaretools die het proces automatiseren van het vinden en connecten met potentiële klanten op LinkedIn. Deze tools gebruiken geavanceerde zoekalgoritmes om potentiële klanten te identificeren op basis van specifieke criteria. Ook kunnen ze geautomatiseerde berichten sturen naar die klanten om je bedrijf voor te stellen en een gesprek te starten. Wij nemen de voordelen met je door:

1. Tijdbesparing. Een van de belangrijkste voordelen van LinkedIn Leadgeneratie automatiseringstools is dat ze een aanzienlijke hoeveelheid tijd en moeite kunnen besparen. In plaats van uren te besteden aan het handmatig zoeken naar potentiële klanten en berichten te sturen, kunnen deze tools het hele proces automatiseren, zodat je je kunt focussen op andere aspecten van je bedrijf. Met andere woorden: wij leveren je warme leads, jij hoeft alleen nog maar een afspraak met ze in te plannen.

2. Schaalbaarheid. Met LinkedIn lead generation automatiseringstools is het makkelijker om op te schalen. Leadgeneratie tools kunnen taken zoals het identificeren en bereiken van potentiële klanten gemakkelijk aan, die tijdrovend kunnen zijn als ze handmatig worden gedaan. Door gebruik te maken van automatiseringstools kunnen bedrijven en professionals hun bereik vergroten zonder dat er extra personeel of middelen nodig zijn.

3. Gerichte aanpak. Een ander voordeel van LinkedIn automatiseringstools is dat ze zeer gericht kunnen zijn. Deze tools stellen je in staat specifieke criteria te definiëren voor de soorten klanten die je wil targeten, zoals locatie, branche, functietitel en bedrijfsgrootte. Dit kan je helpen ervoor te zorgen dat je de juiste mensen bereikt en de kans op het genereren van hoogwaardige leads vergroot. Het heeft namelijk geen zin om gewoon je content of bericht te verspreiden over LinkedIn; je wil spreken met de mensen die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Check ook onze blog over het belang van doelgroepsegmentatie en leer meer over het belang van een gerichte aanpak.

4. Verhoogde efficiëntie. Door het genereren van leads te automatiseren, kunnen bedrijven en professionals hun efficiëntie verhogen. Deze tools kunnen connectieverzoeken en berichten sneller versturen dan wanneer je dit handmatig zou doen, wat kan leiden tot een hoger aantal gegenereerde leads. Bovendien kunnen deze tools helpen bij het verminderen van fouten en inconsistenties die kunnen optreden bij handmatige leadgeneratie.

5. Kostenbesparend. LinkedIn leadgeneratie tools kunnen kosteneffectief zijn in vergelijking met andere leadgeneratie methoden. In plaats van geld uit te geven aan betaalde advertenties of het inhuren van een salesteam, kunnen bedrijven en professionals investeren in automatiseringstools om leads te genereren. Dit kan met name voordelig zijn voor kleine bedrijven en startups met beperkte budgetten.



Let’s get into practice! We delen een aantal van onze beste campagnes met je om je meer inzicht te geven in hoe we te werk gaan. 

Gefeliciteerd, een nieuwe baan!
Een van de beste manieren om contact te leggen met potentiële klanten is om met een positieve boodschap binnen te komen. En wat is er beter dan hen te feliciteren met een nieuwe functie? 

Bij elke campagne meten we het aantal mensen waarmee we contact hebben gemaakt, ook wel connection rate genoemd, en degenen die daadwerkelijk zijn geconverteerd. Zo zijn we bijvoorbeeld in november gestart met een campagne waarbij we 676 prospects hebben benaderd. 44% van hen heeft ons verzoek geaccepteerd en 56% heeft gereageerd op onze berichten. Van hen heeft 16% een salesgesprek met ons ingepland.

Dat zijn 26 warme leads klaar om een deal mee te sluiten!

Oeps, een typefout!

Wist je dat het verzenden van berichten met een kleine typefout aan prospects de connectie- en reactiesnelheid verhoogt? Je zou denken dat typefouten en spelfouten in een bericht onprofessioneel kunnen laten lijken en potentiële leads kunnen afschrikken. Er zijn echter situaties waarin een bericht met een typefout zelfs beter kan presteren dan een bericht zonder typefouten.

Een reden hiervoor is dat berichten met typefouten menselijker en authentieker kunnen lijken. Berichten met typefouten lijken meer op een bericht dat door een echt persoon is geschreven in plaats van een geautomatiseerd systeem, wat aantrekkelijk kan zijn voor sommige personen.

Een andere reden is dat een bericht met een typefout kan opvallen tussen andere berichten en de aandacht van de lezer kan trekken. Dit kan vooral waar zijn in overvolle inboxen of social media platforms, waar een bericht met een typefout meer opvalt. Bij Leadblocks sturen we campagnes met slechts één kleine typefout, zodat het bericht er meer “menselijk” uitziet, maar ook de geloofwaardigheid van onze klanten niet beïnvloedt.

Dit is hoe dat eruit ziet in cijfers:

In deze specifieke campagne hebben we 235 verbindingen aangevraagd met het bericht met de typefout, waarbij 46% heeft geconnect, 71% heeft gereageerd en 29% hiervan heeft geleid tot een verkoopgesprek met een warme lead.

Dit zijn in totaal 22 warme leads waarbij je alleen nog de deal hoeft te sluiten.

Gedeelde LinkedIn-groepen

Last but not least: campagnes via LinkedIn-groepen. In deze campagnes maken we verbinding met mensen die in dezelfde LinkedIn-groep zitten als jij en een bepaald profiel hebben dat overeenkomt met jouw doelgroep of segmentatiemodel. Een connectie maken met mensen uit dezelfde LinkedIn-groep bij leadgeneratie kan om verschillende redenen goed werken:

1. Gedeelde interesse: Leden van dezelfde LinkedIn-groep hebben een gemeenschappelijke interesse of werken in dezelfde branche, wat het gemakkelijker kan maken om een connectie te leggen en een goede verstandhouding op te bouwen. Wanneer je contact met hen opneemt, kun je makkelijk connecten op basis van je gedeelte interesse en vanuit daar het gesprek beginnen.

2. Geloofwaardigheid: Deel uitmaken van dezelfde groep kan je geloofwaardigheid en legitimiteit geven in de ogen van andere LinkedIn leden. Ze zijn mogelijk meer bereid om met je in gesprek te gaan en jouw aanbiedingen te overwegen als ze zien dat je deel uitmaakt van een groep waar ze vertrouwen in hebben of bekend mee zijn.

3. Hogere betrokkenheid: Groepsleden zijn over het algemeen meer betrokken op LinkedIn dan de gemiddelde gebruiker. Ze zijn eerder geneigd om jouw berichten of uitnodigingen te zien en te beantwoorden, wat je kansen op het genereren van leads kan vergroten.

4. Gericht publiek: Door je te richten op mensen in dezelfde groep als jij, richt je je op een specifieke doelgroep die waarschijnlijk geïnteresseerd is in wat je te bieden hebt. Dit kan leiden tot leads van hogere kwaliteit en betere conversieratio’s.


Laten we eens naar wat cijfers kijken:

Vorig jaar december zijn we gestart met een LinkedIn Groups campagne. We hebben 450 connectieverzoeken verstuurd, waarvan 59% ons verzoek heeft geaccepteerd en 46% van die mensen heeft gereageerd op ons bericht. Uiteindelijk heeft 19% van hen een meeting ingepland.

In deze campagne hebben we 23 warme leads gegenereerd om de deal mee te sluiten!

Conclusie

Leadgeneratie via LinkedIn kan een krachtig instrument zijn voor bedrijven van iedere omvang. Het biedt allerlei voordelen, zoals een grotere zichtbaarheid, een gerichte doelgroep en hogere conversieratio’s. Met onze op maat gemaakte campagnes bieden we jou de beste manieren om in contact te komen met jouw doelgroep. Door gebruik te maken van de functies van het platform, zoals groepen, zoekfilters en messaging tools, kun jij als bedrijf contact leggen met potentiële klanten en lange termijn relaties opbouwen. Wil je meer weten over social selling via LinkedIn? Bekijk dan onze blog over dit onderwerp hier.

Als je nog niet bent begonnen met het verkennen van de mogelijkheden van LinkedIn-leadgeneratie voor jouw bedrijf, is het nu de tijd om dat te doen. Of je nu net begint met jouw verkoopteam of al een sterk verkoopteam hebt opgebouwd: wij zijn er om jouw warme leads te bezorgen. Probeer het vandaag nog! Ben je nog niet helemaal zeker? Boek dan een demo met Laura en ontdek hoe leadgeneratie jou kan helpen!




Lees de blog in het Engels